Vergulde Erepenning voor KNV EHBO Hengelo

EHBO BeheerNieuwsbericht

Vrijdag 23 november 2018 reikte wethouder Mariska ten Heuw de vergulde bronzen Erepenning uit aan afdeling Hengelo van De Koninklijke Nederlandse Vereniging Eerste Hulp bij Ongelukken. Dit gebeurde tijdens de viering van het 80-jarig bestaan. De voorzitter van de EHBO Hengelo, de heer J. Knippenborg, nam de vergulde bronzen Erepenning in ontvangst

Tachtig jaar geleden, op vrijdag 18 november 1938, werd de afdeling Hengelo van De Koninklijke Nederlandse Vereniging Eerste Hulp bij Ongelukken opgericht. In al die jaren heeft de vereniging mooi en dankbaar werk verricht. Tijdens verschillende evenementen zorgen de vele vrijwilligers ervoor dat alles veilig, goed en rustig verloopt. Bij de Carnavalsoptocht, de Nacht van Hengelo, de intocht van Sinterklaas en andere evenementen kan er altijd een beroep op de vereniging gedaan worden. Naast de vrijwillige inzet bij de evenementen en sporttoernooien zorgt de vereniging er ook voor dat de EHBO’ers en BHV’ers hun kennis op peil houden of opgeleid worden. Hiermee wil de vereniging de continuïteit van haar diensten garanderen en de veiligheid in de stad tijdens evenementen en sportactiviteiten waarborgen.

Erepenning

De Gemeentelijke Erepenning is een onderscheiding voor personen of verenigingen die zich langere tijd zeer verdienstelijk hebben gemaakt voor de plaatselijke gemeenschap. meer informatie klik hier