Direct aanvragen
Wilt u onze EHBO vereniging bij uw evenement, klik dan op de volgende link Direct aanvragen

Als het gaat om het organiseren van een evenement, is veiligheid een belangrijke overweging. Het is van vitaal belang om te zorgen voor een veilige omgeving voor de deelnemers en bezoekers. Het verlenen van Eerste Hulp is daarom van essentieel belang bij het organiseren van diverse activiteiten zoals open dagen bij bedrijven, braderieën, sportevenementen, festivals, concerten en carnavalsoptochten.

onze EHBO'ers zijn allemaal vrijwilligers die zich inzetten voor de veiligheid van anderen. Zij hebben allemaal een gedegen EHBO-opleiding gevolgd en zijn goed opgeleid om in noodsituaties te handelen. Onze vrijwilligers zijn toegewijd en staan altijd klaar om te helpen waar nodig.

Wij zijn erg trots op onze vrijwilligers en hun inzet voor de gemeenschap. Het is dankzij hun toewijding en inzet dat we in staat zijn om EHBO-voorzieningen te bieden op evenementen in en rond Hengelo. Als u interesse heeft om als EHBO-vrijwilligers bij onze vereniging aan de slag te gaan, kunt u contact met ons opnemen voor meer informatie. We zijn altijd op zoek naar enthousiaste en gemotiveerde mensen om ons team te versterken.

Als EHBO-vereniging vinden wij het belangrijk om te voldoen aan de kwaliteitsnormen voor evenementenverzorging. Daarom werken wij volgens de veldnorm evenementenverzorging. Deze norm geeft richtlijnen voor het verlenen van eerste hulp bij evenementen en is ontwikkeld door de Nederlandse Vereniging van EHBO.

Organiseert u een evenement? Vraag dan bij onze vereniging EHBO'ers en verkeersregelaars aan middels dit formulier. Let op: meestal heeft u ook een evenementenvergunning nodig! Op de website van de gemeente Hengelo kunt u informatie vinden en formulieren downloaden voor het aanvragen van een evenementenvergunning in de gemeente Hengelo. EHBO Hengelo Evenementenvergunning

Meestal is voor evenementen van categorie B en C een EHBO-voorziening of geneeskundige voorziening nodig. Wanneer u kiest voor een EHBO-voorziening kunt u in de vergunningaanvraag de volgende informatie invullen:

Naam organisatie: KNV EHBO afd. Hengelo (ov)

Contactpersoon: Dhr. R.E. Klensman

Telefoonnummer 0626200100

Een overzicht van evenementen kunt u vinden op de website Helemaal Hengelo. http://www.helemaalhengelo.nl/

Voor 95% kunnen wij aan alle aanvragen voldoen, helaas is het niet altijd mogelijk,

omdat we niet genoeg vrijwilligers hebben. Wilt u daarom minimaal 4 weken voor het evenement uw aanvraag indienen?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met evenementenverzorging@ehbo-hengelo.nl