Een EHBO-diploma is 2 jaar geldig. Gedurende deze periode dient u 10 herhalingslessen te volgen, waarbij elk jaar minimaal de lessen met betrekking tot de vitale functies en reanimatie aan bod komen. De inhoud van de lessen is zo samengesteld dat u daarmee jaarlijks voldoet aan de gevraagde competenties. Daarnaast bieden we regelmatig de mogelijkheid te oefenen op ‘echte ‘slachtoffers van de LOTUS Kring Hengelo.

Herhalingen EHBO-diploma

Cursusduur

Bij ons in de vereniging is het gebruikelijk dat men 5 avondherhaling of 2 daggen herhalingen per cursusjaar volgt.

Avondherhaling

Deze herhalingslessen vinden allen plaats in de avonduren van 19.30u tot 21.30u. U kunt uw voorkeur uitspreken voor een blok van vijf lessen in het najaar (sept/nov) of in het voorjaar (jan/mrt). Daarnaast kunt u uw voorkeur uitspreken op welke avond in de week, van maandag tot en met donderdagavond, u de lessen wilt volgen.

Dag herhaling

Eerste hulpverlening goed in de vingers krijgen doet u vooral door te herhalen. En wilt u uw diploma geldig houden dient u ieder jaar te herhalen. Bent u lid of geen lid en wilt u liever overdag herhalen, dan kunt u 1 herhaling dag per jaar volgen. Deze dag herhalingen worden in het voorjaar op enkele maandagen gegeven van 08:30 uur tot 16:30. U oefent met erkende Lotusslachtoffers, veel praktijkoefeningen met gedegen onderbouwing. Ook houden we u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in hulpverleningsland.

Leslocatie

De cursus wordt gegeven in gebouw “de Spil” van de KNV EHBO Hengelo aan de Willem de Clercqstraat 23, 7553 VA in Hengelo, Overijssel. Het telefoonnummer van “de Spil” is: 074-2424466.

Startdata

Op de volgende data start een nieuw blok herhalingen, zie Kalender. Leden van de vereniging ontvangen van ons een bericht om zich hiervoor in te schrijven.

Herhaling Reanimatie en AED

Om uw diploma geldig te houden dient u 1 keer per jaar een herhalingsles te volgen, hiervoor wordt u door ons uitgenodigd.

Duur

Herhaling is 1 avond.

Herhaling kinderongevallen

Er worden jaarlijks herhalingslessen gegeven, certificaathouders worden hiervoor uitgenodigd.

Duur

Deze herhaling is 1 dagdeel van 4 uur op zaterdagochtend 09.00 – 12.00 uur of zaterdagmiddag 14.00 – 17.00 uur

Voor de kosten:

kan u mailen met Info@ehbo-hengelo.nl

Let op

Na het behalen van uw EHBO-diploma bent u zelf verantwoordelijk voor het volgen van de noodzakelijke herhalingslessen en het bijhouden van uw competenties. Wij bieden u tijdig de mogelijkheid deel te nemen aan deze lessen en verzorgen voor u de administratieve afhandeling van de verlenging. Mocht u, ondanks het volgen van de herhalingslessen bij onze vereniging, bij het verlopen van de geldigheid van uw EHBO-diploma nog geen diplomaverlenging hebben ontvangen, neem dan a.u.b. spoedig contact met ons op via herhalingslessen@ehbo-hengelo.nl.